Baptistul ” ROMANICUT ” Marius Cruceru nu suporta critici

Am intrat pe blog-ul lui Marius Cruceru doar pentru ca am vazut articolul Românicuţii noştri mari: Mihail Eminovici, Nicolae Steinhardt, Richard Wurmbrand şi … Herta Muller. Nu m-a deranjat ceea ce crestinul din el incerca sa scoata in evidenta, ci faptul ca stalceste limba romana, el ditamai decanul. I-am lasat un raspuns pe care n-a considerat, de la inaltimea amvonului sau, necesar sa-l aprobe desi dupa mine a moderat alte raspunsuri. Chiar nimeni dintre cei care au comentat sau au vazut acest articol n-a observat acest nou cuvant inventat in vocabularul limbii romane ” romanicuti” care se inscrie perfect in ” almanahele ” lui Vanghelie? Macar Vanghelie nu e decat primar de sector, dar domnul Cruceru are multe scoli la activ. Oare de ce toti evanghelistii moderni nu suporta critici sau atentionari, cu atat mai mult ca se considera mai buni crestini decat ortodocsii de rand. Doar Iisus a spus :” Eu însă vă spun vouă: Nu vă împotriviţi celui rău; iar cui te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt”.(Matei-5.39).  Cred ca voi, crestinii astia americanizati( ca doar americanii sunt sponsorii vostri) ati sarit peste acest pasaj. Doamne ajuta!

10 thoughts on “Baptistul ” ROMANICUT ” Marius Cruceru nu suporta critici

  1. Pingback: Vicepresedintele Uniunii Baptiste din România, un om cu grave complexe de superioritate, s-a găsit să dea în poetul naţional al românilor « Mucenicul's Blog

  2. Scrisul cu Î din I nu a fost deloc o invenţie comunistă, el s-a folosit încă de la adoptarea alfabetului latin, şi chiar înaintea lui, cînd se folosea alfabetul de tranziţie, care cuprindea atît litere chirilice cît şi latine.

    În 1932 lingvistul şi academicianul Ovid Densuşianu a determinat adoptarea unei ortografii care prevedea scrierea peste tot cu Î din I şi folosirea lui „sînt”. Această reformă a durat vreo 2 luni, fiind revocată de academicienii care se credeau latini, aşa cum probabil se credeau şi în 1993 sau acum.

    În 1993 comuniştii au adoptat reforma ortografică a lui Ovid Densuşianu, ei nu au inventat absolut nimic. Şi au făcut asta pentru ca să se realizeze mai rapid alfabetizarea. Reforme ortografice care au simplificat ortografia s-au făcut de către comunişti şi în URSS (alfabetul chirilic) sau în China (alfabetul chinezesc simplificat), exact în acelaşi scop, de a permite alfabnetizarea rapidă. Apropo, comuniştii au înlăturat în 1953 apostroful, înlocuindu-l cu cratima, tot pentru a simplifica scrisul. În 1993 nu s-a revenit asupra acestui lucru, apostroful nu şi-a făcut reapariţia, dovadă că şi 1993 s-a socotit că o scriere simplificată este preferabilă uneia complicate.

    Dacă vrei să afli adevăratul motiv al modificării ortografiei din 1993 citeşte discuţia de mai jos. Are de-a face cu comuniştii, însă nu cu cei la care te gîndeşti tu, ci cu cei care şi-au găsit adăpost în Academie şi au făcut schimbarea ortografiei ca să se dea anticomunişti şi să nu fie expulzaţi din Academie, acolo unde nu aveau ce căuta, pentru că „meritele” lor nu au fost academice, ci politice, în slujba PCR.

    http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=454379

  3. clar ca tipul e un ratat care scrie la comanda.Sau poate nici nu a scris el articolul.Doar la semnat.Un vierme minor care miroase urat

  4. ohoho, iată am intrat în peştera neadertaliană se pare,

    dar iată ce ţi-am răspuns pe blog, Mucenic,

    draga Mucenicule, iată că ţi-am dat drumul la comentariu.
    Cîteva precizări
    1. te-ai grăbit cu concluziile. Şi mie mi s-a întîmplat. Am fost plecat două zile. Fiind nou vizitator, cu link-uri noi, nu am avut cum să dau drumul la comentarii aşa de rapid.
    2. nu prea ai înţeles demersul meu. Nu este vorba de stîlcirea limbii române. Este vorba de încercarea de a crea calambururi, mai reuşite sau mai puţin reuşite, combinaţii de cuvinte şi am antecedente mai grave pe http://www.patratosu.wordpress.com
    vezi acolo cîte chestii din astea găseşti, îţi vei pune mîinile în cap şi mai dihai.
    slava Domnului că nu sînt primul la chinuit limba română în acest hal, Serban Foarţă, Ionatan Piroşca şi alţii sînt mult mai vinovaţi ca mine. Ia uită-te puţin la poezia lor.
    3. Românicuţ vine de la „român micuţ” versus „mari români”…
    Fiind pentru prima dată aici pe blog nu-i nicio problemă.
    4. Era neapărat nevoie să pui în faţă „baptistul” luînd în tărbacă confesiunea din care fac parte? Proporţionalmente cred că găsesc mult mai mulţi ortodocşi, dacă vine vorba, care nu ştie să vorbeşte şi să facă acordurili corecte decît baptişti, dar să trecem peste asta. Este neelegant ce ai făcut prin legarea confesiunii de o critică pripită şi fără sens, dacă ai fi încercat să înţelegi contextul.

    Ah, am uitat… mai am un păcat: scriu numai cu î din i, nicicum cu î din a aşa cum cere AcAdemia Română a inginerilor şi constructorilor de maşini care au votat în absenţa filologilor norme pntru limba română.

    Şi încă ceva: limba română este o limbă extrem de săracă, aşa că te invit şi pe tine cu drag să muncim la îmbogăţirea ei.

    Dacă te hotărăşti să renunţi la astfel de discurs plin de prejudecăţi şi dacă citeşti lucrurile în context, te mai aştep şi altă dată în vizită,
    mc

    • @ Marius David
      1. Nu este adevarat. Ai dat drumul unor comentarii care au fost facute dupa mine(2-3). Daca nu scriam articolul nu-i dadeai drumul nici acum sau il stergeai.
      2. Nu ma intereseaza confesiunea celor care stalcesc limba romana. Dar probabil ca am mai multe pretentii de la unii doctoranzi sau jurnalisti decat de la omul simplu. oricum nu pot sa accept ca oamenii nu vorbesc corect limba materna.
      3. Limba romana nu este asa de saraca precum spui. Are cca. 200000 de cuvinte din care se folosesc cam 1500. Poporul roman e sarac cu duhu’ pentru ca a uitat sa mai vorbeasca romaneste chiar si dupa cateva luni de capsunit sau tras mata de coada prin Italia. Nu mai vorbesc de cuvintele trendy din vocabularul american.
      Scrisul cu î din i a fost o inventie comunista ( 1965) a unui presedinte gangav care nu putea sa pronunte anumite cuvinte ce sa mai vorbim de scris. Scopul ei a fost usurarea scrierii pentru un popor care ” munceste, nu gandeste” si care nici in ziua de azi, cand s-a revenit de ani buni (1992) la scrierea din 1932 , nu cunoaste regulile de folosire ale diacriticelor. Nu mai vorbim de cratime si alte reguli.
      Am scris ” baptist” pentru ca am observat la mine pe blog ca atunci cand am contra-argumentat anumite comentarii ale unui frate de al tau, acesta a disparut ca magarul in ceata. Recunosc ca nu sunt de acord cu confesiunile voastre oricare ar fi ele si ca raman la credinta ortodoxa orice ar fi si iti mai spun ca principalul motiv pentru care nu sunt de acord cu acestea este faptul ca toate au fost sponsorizate de catre evreo-americani, a caror religie este foarte departe de credinta adevarata. Dar fiecare este liber sa creada ce vrea si in cine vrea. Nu m-am legat de nici un cult atata timp cat nu am fost atacata. Voi, ” pocaitii”( am folosit acest termen pentru a include toate cultele de tipul acesta) sunteti foarte insistenti si chiar agresivi in a demonstra ca religia asa cum o vedeti voi este cea adevarata. Da-mi voie sa-ti spun ca am trait vreme indelungata printre pocaiti si stiu exact cu ce se mananca si ce-i motiveaza. N-am scris despre asta pentru ca nu asta e scopul meu:denigrarea unora sau altora, ci deschiderea ochilor prin relatarea unor lucruri care ne privesc pe toti, indiferent de confesiune.

  5. ..sectarii sunt lupii in piele de oaie !..sunt uneltele ucigasilor lui Hristos care isi vor lua pedeapsa..numai fatarnicie si prostie intilnesti la TOTI sectarii !!!

Lasă un răspuns

