Basescu recunoaste: Majorarea TVA a fost o greseala, am pacalit pensionarii, le-am mentinut pensiile, dar tot le luam banii

Majorarea TVA de la 19% la 24%  a fost o greseala, de care se face vinovat Parlamentul si nu opereaza acolo unde este cancerul in buget. Mai mult, prin aceasta masura pensionarii au fost pacaliti, lăsându-li-se pensiile la nivelul actual, dar prin mărirea TVA şi creşterea preţurilor, oricum, li se vor lua banii. Afirmatiile nu apartin vreunui lider al Opozitiei, ci chiar Presedintelui Traian Basescu, intr-un interviu acordat Radioului Public. Seful Statului se declara un sustinator al impozitarii tuturor veniturilor, inclusiv a pensiilor cu cota unica, de 16%. si avertizeaza ca in cazul in care „funcţionarimea” nu va fi redusă cu 20-25%, salariile bugetarilor riscă să rămână reduse cu 25% şi după 1 ianuarie 2011.

„Nu sunt un susţinător al creşterii TVA. În opinia mea a fost o greşeală că n-a operat acolo unde este cancerul în buget. Avem nişte zone cancerigene. Procentul extrem de ridicat cu salariile din sectorul bugetar şi procentul extrem de ridicat din veniturile bugetului de stat pe care le utilizăm în zona socială.”, a declarat Basescu la RRA.

„Am făcut pensia minimă garantată de 350 de lei. 800.000 de oameni care nu au contribuit niciodată au devenit pensionari ai bugetului de pensii. Oamenii aceştia sunt în cea mai mare parte din mediul rural, oameni care trăiesc din economia naturală, au câteva găini, un animal, un porc, pământ. Eu nu spun că trebuie tăiată această pensie. Nu cred că există venit în România care nu trebuie impozitat. Sper ca, de la 1 ianuarie, guvernul să nu mai vină cu o măsură de genul mai mărim TVA-ul cu câteva procente şi să nu introducă impozit pe orice venit, inclusiv pe pensii”, a declarat Băsescu.

Parlamentul, vinovat de cresterea TVA

Presedintele a calificat decizia Curtii Constitutionale referitoare la reducerea pensiilor, drept o decizie politica, nu constitutionala si a invinovatit Parlamentul de cresterea TVA.

„Parlamentul dacă era corect, ar fi avut o altă atitudine legată de creşterea TVA. Au preferat să rămână în demagogie. Puteau foarte bine, când s-a dus Guvernul în Parlament cu reducerea cheltuielilor sociale, în speţă reducerea temporară a pensiilor, să nu conteste la CC, să lase legea să se aplice. Aşa, au mărit TVA, iar pensionarii vor avea venituri mai mici”, a spus Basescu.

“Acum noi am păcălit pensionarii lăsându-le pensiile la nivelul actual, dar prin mărirea TVA şi creşterea preţurilor, oricum, le luăm banii. Problema este că avem şi preţurile crescute şi nici nu am rezolvat nimic în zona costurilor reale pe care le avem în bugetul public. Am cresut TVA pentru a menţine populist ajutoarele sociale”, a afirmat preşedintele.

Traian Băsescu a atras atenţia că, în cazul în care „funcţionarimea” nu va fi redusă cu 20-25%, salariile bugetarilor riscă să rămână reduse cu 25% şi după 1 ianuarie 2011.

5 thoughts on “Basescu recunoaste: Majorarea TVA a fost o greseala, am pacalit pensionarii, le-am mentinut pensiile, dar tot le luam banii

  1. Eu cred ca Basescu chiar e malthusianist, s-a molipsit total de la stapanii lui care viseaza, de dimineata pana seara, reducerea populatiei.

  2. am ctitit in graba am inteles ca se refera la o greseala de strategie economica…. care a adus 0 profituri.Si asa este dar nu o sa recunoasca asta niciodata daca maresti tvaul lumea o sa cumpere mai putin si tot acolo ajungi. Parerea mea este ca nu mai e vorba de scopuri economice ci de o strategie care vrea distrugerea poporului roman pe toate planurile.

Lasă un răspuns

