Ce s-a intamplat la dezbaterea publica privind noul card de sanatate

Card-ul electronic de sănătate este atacat din toate părţile. La dezbaterea publică pentru introducerea cardului, reprezentanţi unor ONG-uri, dar şi reprezentanţi ai bisericii au cerut Ministerului Sănătăţii să nu folosească cipu-urile cu date personale şi să găsească o altă soluţie.

Contestatarii noului sistem au ridicat şi problema securităţii datele care vor fi incluse pe cip şi chiar au cerut un alt tip de document. „Nu-i putem obliga pe cei nu doresc să aibă un card electronic să aiba un card electronic. Dreptul de optiune trebuie respectat”, a declarat Dan Mihai, reprezentant APADOR-CH.

Aceeaşi organizaţie neguvernamentală a contestat şi cartea electronică de identitate. La dezbatere a fost prezent şi un preot care spune că, într-un an, a strâns un milion de semnături împotriva documentelor electronice.

„Nu-i vorba de cipuri, de tehnologia ca atare, că folosim telefoane mobile, calculatoare care sunt pline de cipuri, ci faptul că identitatea noastra trebuie sa fie legată în mod obligatoriu de aceste cipuri”, a declarat Filoteu Baran, preot Neamţ.

„Mă interesează aspectul duhovnicesc şi din acest motiv eu nu pot să primesc acest card. Vă rog să-mi spuneţi ce aţi pregătit pentru persoanele care sunt în această situaţie, segmentul de populaţie care nu va primi”, a spus o femeie.

În faţa acestor argumente, reprezentantul Ministerului Sănătăţii promite că va căuta soluţii. „O să încercăm să găsim alternativele cele mai bune pentru ca sistemul să funcţioneze şi niciunul din asiguraţii care sunt plătitori la sistemul de asigurări de sănătate să nu fie dezavantajaţi”, a declarat Cristian Irimie, secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii.

Pentru Casa de Asigurări de Sănătate, marele avantaj este reducerea cheltuielilor. „Noi am făcut un studiu şi am ajuns la concluzia ca în primul an după introducerea cardului de sănătate, numai în serviciile medicale vom avea reduceri de pana la 400 de milioane de euro”, a declarat Marius Stupu, directorul CNAS.

Primele carduri de sănătate ar trebui emise la începutul anului viitor.

Comentariu: Doar un preot? Sper din suflet ca n-am inteles eu bine sau ca articolul nu a fost redactat corect.

8 thoughts on “Ce s-a intamplat la dezbaterea publica privind noul card de sanatate

  1. Mucenicul,este adevarat ca am postat uneori unele ineptii,dar tot asa,fara rautate.Mi-a murit cel mai scump prieten si in acele momente simteam ca-mi pierd ratiunea!Imi cer scuze fata de tine si ceilalti cititori!Sfatul pe care mi l-ai dat il primesc cu dragoste.Dar raman mirata ca si tine:”de ce trebuie numai altii sa-si ceara scuze de la saccsiv si dansul nu-si vede barna din ochi”.Stiu foarte bine la ce te-ai referit cu privire la Bodo,am inteles articolul tau si chiar nu pricep de ce te-a judecat saccsiv.Sa nu ai impresia ca pun paie pe foc,insa stii foarte bine cat m-a durut expresia lui „fato,ai luat-o pe aratura”.Oare asta trebuie sa fie atitudinea unui crestin marturisitor?!Eu sunt doar o pacatoasa cu probleme mari duhovnicesti,care cad in deznadejde de multe ori!Atunci am pierdut un om care
    mi-a fost ca un tata pt. mine si m-a ispitit vrajmasul cum ca daca ma duc in iad,nu-l voi mai revedea niciodata!I-am scris si personal pe mail si i-am explicat situatia si nu mi-a dat nici un raspuns.Si cand infierez cate o prostituata care m-a tras la rau,atunci saccsiv ma considera „nebuna”.Cu ce drept ma judeca?Imi cunoaste viata?Stie el prin ce-am trecut?Bineinteles ca am Duhovnic si unul f. bun.Mucenicul,imi place atitudinea ta,ai pus punctul pe i.Sectarii castiga teren,daca nu luam aminte si nu suntem solidari facandu-ne nebuni in situatii limita.Nu am nimic cu saccsiv,din contra!Sa mai lase putin orgoliul la o parte.Doamne ajuta!

    • @ Tardea Raluca Diana
      fii convinsa ca toti avem mari probleme duhovnicesti, unii insa si le recunosc altii nu. suntem prea plin de noi si nu acceptam usor ca gresim. eu gresesc zilnic dar ma straduiesc cel putin ca a doua zi sa nu mai fac aceeasi greseala. iarta-ma ca iti spun dar in loc sa ai atata incredere in altii mai bine pune pe hartie zilnic si cu sinceritatea tot ceea ce crezi ca ai gresit si incredinteaza aceste ganduri lui Dumnezeu. El oricum le stie dar asa le vei constientiza si tu si iti va fi mai usor sa primesti gandul cel bun de la Domnul. Oamenii sunt oameni si numai Dumnezeu stie ce zace cu adevarat in sufletul si in mintea lor. incearca sa hotarasti singura, cu riscul ca gresesti, dar nu uita niciodata inainte de a lua o hotarare sa te incredintezi Domnului. Fii sigura ca El va alege ce este mai bun pentru tine chiar daca nu este ceea ce te gandeai tu. Mai tarziu vei descoperi ca El nu greseste niciodata. Puneti totata nadejdea in Dumnezeu si vei trece peste toate obstacolele, chiar daca uneori ele par insurmontabile. iti spun din proprie experienta. Dumnezeu sa-ti ajute!

  2. Da,aveti dreptate.Poate am exagerat si noi…stiti ca ne ataca toti din toate partile si ne-a picat cam urat…dar ce a fost a fost…chiar acum ne vor cere scuze si vom pune link…

  3. Am pus link catre dvs si o poza cu Sf Mina:)Cred ca ati vazut postarea cu Serafim Joanta,cum ii mai sminteste diavolul pe unii…

    • @garduldefier

      cred ca ar trebui sa repui si link-ul catre saccsiv si sa-ti ceri scuze ca l-ai insultat, o zic fara nici o rautate, dar nu cred ca trebuia sa-l ataci si sa-l scoti de la link-uri

      • @ chisinauian
        n-am inteles de ce toata lumea trebuie sa-si ceara scuze de la saccsiv, numai el de la altii nu? si eu o spun fara rautate, doar ca pe o constatare.

      • @mucenicul

        bineinteles ca saccsiv e si el om si greseste si sunt de acord ca si el trebuie sa-si ceara scuze cand greseste cuiva

    • @ garduldefier
      am vazut si am postat si eu clipul aici dar am specificat ca informatia o am de la voi. din pacate acestia sunt pastorii unei turme. ce sa mai inteleaga biata oaie cand pastorul ii da voie sa plece din turma.

Lasă un răspuns

