EMA adaugă sindromul Guillain-Barré ca posibil efect secundar al vaccinului AstraZeneca

Agenția Europeană a Medicamentului a adăugat o tulburare neurologică extrem de rară, cunoscută sub numele de sindrom Guillain-Barré, ca posibil efect secundar al vaccinului AstraZeneca coronavirus, conform actualizărilor periodice de siguranță EMA.

Efect secundar „foarte rar”

Agenția Europeană pentru Medicamente a declarat că legătura de cauzalitate dintre Guillain-Barré (GBS) și vaccinul AstraZeneca, cunoscut sub numele de Vaxzevria, este „cel puțin o posibilitate rezonabilă”, întrucât s-au raportat 833 de cazuri de GBS din 592 milioane de doze de vaccin administrat în întreaga lume.

EMA a catalogat efectul secundar drept „foarte rar”, cel mai scăzut nivel din clasificarea agenției privind incidența efectelor secundare și a subliniat că beneficiile vaccinului depășesc riscurile.

Administrația Federală a Medicamentului din SUA (FDA) a adăugat un avertisment despre sindromul Guillain-Barré ca posibil efect secundar al vaccinului coronavirus Johnson & Johnson. Ambele vaccinuri folosesc tehnologia vectorului viral și au fost, de asemenea, asociate cu cazuri rare de tromboembolism. EMA a adăugat, de asemenea, un semn de avertizare pentru alte efecte secundare mai puțin grave la vaccinurile Johnson & Johnson, Moderna și AstraZeneca.

Sindromul Guillain-Barré este o boală neurologică rară în care sistemul imunitar al corpului atacă nervii, determinând paralizarea și amorțirea pacientului – de obicei în brațe și picioare. În cazurile severe, mușchii respiratori nu funcționează corect.

http://www.warnews247.gr

Tânăr din Texas diagnosticat cu o tulburare rară după prima doză de vaccin

Wyatt McGlaun, un tânăr din Woodlands, spune că a fost diagnosticat cu o tulburare rară numită sindromul Guillan-Barre după prima doză de vaccin anti-Covid.

Clinica Mayo descrie sindromul Guillan-Barre drept:

O tulburare rară în care sistemul tău imunitar îți atacă nervii. Slăbiciunea și furnicăturile la extremități sunt de obicei primele simptome. Aceste simptome se pot extinde rapid, putând paraliza întregul corp.

McGlaun a spus KPRC din Houston  că a considerat că face ceea ce este corect atunci când s-a vaccinat. Vroia să călătorească în vară și să-și petreacă timpul cu prietenii și familia. La o săptămână după prima doză, McGlaun a spus că s-a simțit extrem de obosit și avea dificultăți la mers. Familia sa l-a dus la un spital local unde a fost diagnosticat cu tulburarea.

Doctorul Charles Sims, specialist în boli infecțioase de la spitalul St. Luke din Woodlands, a spus că sindromul Guillan-Barre este cel mai adesea cauzat de o infecție virală sau bacteriană și că nu poate spune că a fost cauzat de doza de vaccin.

El a mai spus că sindromul este rar întâlnit, doar 2 dintr-un milion de oameni pe an făcând această boală.

De asemenea a spus că poate fi doar o coincidență. 

Familia tânărului a spus că va raporta efectele adverse la CDC pentru a fi investigate.

%d blogeri au apreciat: